www.flickr.com

Sunday, February 24, 2008

Badrul Hisham Shaharin

Rembau antara lirikan perdana dalam pilihanraya umum ke-12 ini. Malah, tidak salah jika dikatakan keputusan pertarungan di Rembau ini adalah memberikan suatu petanda besar kepada Umno dan arah pemerintahan negara kemudiannya. Benar juga, seperti ungkapan Badrul Hisham Shaharin dalam wawancara khusus ini, pertarungan di Rembau adalah pertarungan antara rakyat Malaysia dengan sekelompok manusia rakus yang diketuai oleh Khairy Jamaluddin.

Jadi, pertarungan ini kelihatannya bukan saja terbatas dalam kebajikan masyarakat Rembau. Malah, ia adalah pertarungan kecil yang akhirnya melibatkan keputusan besar. Kecil berdasarkan pada geografi Rembau, tapi besar terhadap dampaknya pada negara. Kini, keputusan besar ini berpeluang untuk ditentukan oleh khalayak Rembau. Barangkali inilah keistimewaan khalayak Rembau, tapi juga sekaligus juga suatu amanah berat buat mereka.

Hasil wawancara Ummahonline.com menerusi bantuan emel dan telefon ini jelas menanggapi beberapa persoalan tentang keperluan di sebalik pertarungan antara dua anak muda ini. Menerusi kacamata Badrul Hisham Shaharin ini—calon Keadilan di Rembau dalam pilihanraya ke-12—kita sekurang-kurangnya telah ditawarkan dengan suatu pandangan pertama dan langsung. Dan, pandangannya inilah yang mahu kita semak kebernasannya—tentang sejauh mana tuntutan pertarungannya terhadap Khairy Jamaluddin, menantu Pak Lah ini.

Sila teruskan membaca wawancara penuh di: www.ummahonline.com.

No comments: