www.flickr.com

Sunday, September 25, 2005

Catatan Perjalanan Ke Indonesia (8/8)

Malam Sebelum Pulang

Usai sepetang aktiviti saya di komunitas Utan Kayu, mulalah kohor-kohor saya beransur, beredar ke penginapan teman-teman seperjalanan. Bertemu kembali dengan mereka, selepas berpisah sementara ketika mula tiba di Jakarta dari Bandung dua hari yang lalu.

Pada Fathi, terima kasih kerana sudi bertukar fikiran, menumpangkan bilik dan memulakan silraturahmi saya dengan ramai teman-temannya di Jakarta.

Bertemu dengan teman-teman seperjalanan kembali, kami hangat sembang pengalaman masing-masing berada di Jakarta. Khabarnya perjalanan mereka juga menarik kerana mengunjungi Islamic Culture Centre (ICC), dll. Sembang hingga ke lewat malam, tanpa disedari bilakah saat mata kami mula terlelap.

Fajar menyingsing, fikiran kami sudah mula terbayang KLCC, nasi lemak, roti canai, dll. Tetapi yang selalu merisaukan saya - syarat 15 kg yang di tetapkan oleh Airasia. Rupiah tinggal cukup-cukup saja...

Ermmm, apa lagi yang saya tak ceritakan pasal Indonesia ini lagi?
Oh… ya, ada satu lagi, membiarkan teman-teman meratah mie bakso, yang kaya dengan kolestrol :-)

No comments: